یکشنبه ۲۸ اسفند ۰۱

عالي ترين تايم براي تور ارمنستان چه زماني مي باشد

۱۵۲ بازديد

تور ارمنستان از دسته مسافرت هايي است كه متقاضيان زيادي دارامي باشد.دولت ارمنستان نيز موفق شده مي باشد.

توسط هواپيما

هواپيمايي هاي مختلفي از جمله اير فرانس ، هواپيمايي چك ، هواپيمايي سعودي ، لوفت هانزا ، هواپيمايي سوريه و هواپيمايي كاسپين ايران به ايروان پرواز مستقيم دارند.
توسط قطار

روزانه يك قطار ميان ايروان ارمنستان با تفليس گرجستان وجود دارد. خطوط آذربايجان و نخجوان نيز بسته هستند. مي توانيد با قطار از پاكستان يا شهرهاي ديگر ايران به تبريز بياييد و بعد با قطار به شهر جلفا در مرز آذربايجان بياييد و بعد با اتومبيل يا تاكسي به نوردوز شهر مرزي ايران با ارمنستان برويد كه با جلفا حدود 60 كيلومتر است. در گذشته راه آهني از تهران تا مسكو وجود داشت كه از منطقه جلفا در مرز ايران و شوروي به يكديگر متصل مي شد اما بعد از جنگ آذربايجان و ارمنستان اين خط آهن براي هميشه بسته شد.
با خودرو شخصي

جهت رفتن به ارمنستان با خودرو شخصي بايد ابتدا مقدمات كار يعني تهيه گواهينامه بين المللي و نيز تهيه كاپوتاژ (پلاك بين المللي خودرو و سند اطلاعات خودرو) را انجام دهيد. براي تهيه گواهينامه بين المللي خودرو و تهيه كاپوتاژ و اطلاعات بيشتر در اين خصوص به كانون جهانگردي و اتومبيل راني به آدرس تهران – خ خرمشهر- خ شهيد عربعلي – پلاك 2 و يا نمايندگي هاي كانون مراجعه نماييد.

پس از تهيه گواهينامه بين المللي و انجام كاپوتاژ جهت رفتن به شهر ايروان، بايد ابتدا به تبريز و سپس شهر جلفا و پس از آن به مرز نوردوز (مرز ايران و ارمنستان) برويد. از تبريز تا ايروان حدود 10 ساعت طول مي كشد كه پس از ورود به خاك ارمنستان مسافتي حدود 383 كيلومتر را از بين مسير كوهستاني بايد طي كنيد تا به ايروان برسيد.

ارمنستان
بدون خودروي شخصي

اگر كه گواهينامه بين المللي و كاپوتاژ را نگرفته ايد، مي توانيد با خودروي شخصي تا جلفا رفته و خودروي خود را پاركينك شبانه روزي جلفا پارك نماييد. از آنجا مي توانيد با با تاكسي هاي بين شهري به مرز نوردوز (مرز ايران و ارمنستان كه در حاشيه رودخانه ارس قرار دارد) برويد. پس از گذشتن از مرز ايران و ارمنستان ، مي توانيد جهت رفتن به ايروان از ماشين هاي خطي استفاده كنيد كه ظرفيت آنها 4 نفر است و براي كلا 4 نفر حدود 170 دلار مي گيرند كه هزينه بين مسافران تقسيم مي شود.
توسط اتوبوس

از ايران اتوبوس هاي خوبي از تبريز تا ايروان مي آيند و بيشتر آنها حتي از تهران نيز مي آيند. از تهران تا ايروان حدود 1105 كيلومتر است كه بيشتر مسير تهران تا تبريز آزادراه است. در مناطق جنوبي ارمنستان از مرز مگري تا ارمنستان شما جاده هاي كوهستاني را در پيش رو داريد كه ممكن است مشكل باشد. از تركيه اتوبوس مستقيم وجود ندارد زيرا مرز بسته است اما از استانبول اتوبوس به صورت مستقيم به ايروان مي رود كه ابتدا به تفليس در گرجستان مي روند و بعد از مرز گرجستان وارد ارمنستان مي شود.

اميدواريم كه تور ارمنستان به شما خوش بگذرد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.